dinsdag 11 augustus 2015

INSCHRIJVEN, VISUM EN VLUCHT BOEKEN

Mijn aller eerste artikel op deze blog over mijn avonturen in Zuid-Korea! Momenteel ben ik nog in Nederland en heb ik nog heel wat werkende dagen te gaan (nog even sparen) maar het duurt niet lang voordat ik met het vliegtuig in Seoul ga landen. Benieuwd naar wat dingen die ik allemaal heb geregeld voordat ik kan gaan?

































Inschrijven en loting

Toen we te horen kregen dat we onszelf konden inschrijven voor de minors twijfelde ik geen moment. Ik wilde al jaren naar Zuid-Korea toe. Voordat ik aan deze studie begon ad ik al met iemand op de open dag gesproken die voor haar minor was gegaan. Het gaf sowieso extra motivatie om aan de studie te beginnen. 

Eenmaal in het tweede schooljaar beland begon ik er meer over na te denken. Ik, in mijn eentje voor een paar maanden in Zuid-Korea. Gelukkig maakte ik een nieuwe vriendinnen, waaronder Pei Yin. Zij wilde ook graag haar minor volgen in Zuid-Korea. We schreven ons samen in voor de Dongguk University in Seoul.

We moesten ons in het Engels inschrijven met verschillende motivaties erbij. Motivatie voor land, voor universiteit, wat het toevoegt aan mijn leven en ga zo maar door. Toen was het wachten op het moment dat we te horen kregen of we mochten gaan of niet. Gelukkig werden wij beiden toegelaten en wachtte er heel veel stapels papieren en ander werk op ons.

Vakken kiezen
Gister avond heb ik mijn definitieve vakken doorgegeven. Toen we ons gingen aanmelden hoefde we enkel een richting aangeven. Daarna kregen we nog een vakkenlijst. Die vakkenlijst bestond uit zo'n 500 vakken spring en zo'n 500 vakken fall. Uit die lijsten koos ik 6 vakken. Ik was erg blij met mijn keuze maar wist dat we nog de échte vakkenlijsten moesten ontvangen. Deze kreeg ik van de week binnen en gisteren heb ik mijn definitieve keuzes doorgestuurd. Het stomme? Dit kan ook weer veranderd worden als er niet genoeg aanmeldingen zijn en roosters niet kloppen. 


Visum aanvragen
Dit heb ik al een tijdje geleden gedaan, toen het gratis studenten OV nog geldig was. Helemaal afgereisd naar Den Haag. Dat was tijdens die enorm warme dagen waardoor er een heleboel strandgangers met grote tassen in de treinen en trams zitten. Door die overvolle trams heb ik er trouwens 3 gemist, ze bleven mij maar voorbij rijden. Na het aanvragen van mijn visum ben ik op vakantie gegaan. Toen ik weer terug was ben ik weer naar Den Haag gegaan om hem op te halen.

Vlucht boeken
Jeetje, wat vond ik dit spannend om te doen! Volgens mij nog spannender dan het aanmelden voor deze minor in Zuid-Korea. Ik heb lang nagedacht over wanneer ik terug zou gaan naar Nederland. Ik wilde graag langer blijven maar ook graag terug zijn voor Kerst en Oud&Nieuw. Daarnaast was ik niet van plan veel geld uit te gaan geven aan een hotel of iets. Ik vlieg 25 augustus heen en kom op 24 december weer naar huis. Ik heb directe vluchten geboekt en ga met Korean Air.

Wat nu?
Het enige wat ik nu nog moet doen is hard werken en sparen. Helaas heb ik een geweldige beurs misgelopen. De top 5 kreeg een bedrag van ergens in de €1.000, helaas belandde ik op de zesde plaats (au!). Naast werken en sparen ben ik mijzelf ook enorm aan het verheugen op het avontuur dat ik tegemoet ga.

Bron foto Dongguk Univeristy
Follow my blog with Bloglovin

3 opmerkingen :